środa, 16 lutego 2011

Haiku w wykonaniu uczestników kółka bibliotecznego Silva Libris


Tęsknimy za wiosną pachnącą kwiatem wiśni - nostalgicznie żartobliwi członkowie Silva Libris spróbowali swoich sił w pisaniu poezji. Podczas jednych z zajęć zapoznali się z Haiku, czyli japońską formą poetycką.

Wiersze Haiku przeważnie napisane są w trzech nierymowanych wersach, siedemnastu lub więcej sylabach.
Poniżej przedstawiamy efekty pracy Waszych kolegów i koleżanek.

Zimowy poranek
przechodzę przez ulicę
i widzę Ciebie

Jesienny poranek
pada deszcz
i myślę tylko o niej

Już popołudniu
nie pada już śnieg
a Ty obok mnie

Zimowy dzień
moje myśli śpieszą
a dotarła tylko jedna

Zakurzona biblioteka
chce mi się spać
dobranoc

Kolejne rozmyślanie
w domowym zaciszu
milion pytań

Jest zima
chce mi się spać
idę do domu...pa

Letnie zimowe popołudnie
minus dziesięć na dworze
Haiku! Co to jest!? No ja się pytam

Stoję w sklepie
widzę piekne buty
przymierzam, kupuję, chodzę

Koraliki rozsypane na stole
kolorowe piękne
wolne są okrągłe są

Gorący dzień lipca
siadam na zielonej łące
spokój

Samotna istota
wśród tłumu nijakich ludzi
odizolowana

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz