niedziela, 16 czerwca 2013

Księżniczka i żaba - odc. 2

- Witaj. – powiedziała żaba nieokreślonym damsko-męskim głosem – Niestety nie mogę Ci powiedzieć dlaczego mówię, ponieważ kiedy zaczynam mówić o swoim pochodzeniu słychać tylko szum. to efekt zaklęcia. Tyle mogę Ci teraz zdradzić. Jak masz na imię?
Anastazja siedziała z otwartymi ustami i strachem w oczach. Nie wiedziała, co ma dalej robić, ale piękne oczy tej maleńkiej istoty ją zahipnotyzowały. Coś skłoniło ją do rozmowy z nią.
- Witaj, nazywam się Anastazja. Jestem księżniczką. Mieszkam w tym zamku, często chodzę po ogrodzie, bo tylko tutaj jestem wolna. Tutaj czuję się sobą.
- Dlaczego jesteś smutna? Coś się stało? Już długo nie jestem człowiekiem i nie wiem, dlaczego teraz ludzie są smutni.

- Jestem smutna, bo jestem samotna. Każdy tutaj ma swoje miejsce, swoje określone zadania. A ja? A ja mam się tylko uczyć, mam spędzać samotnie dni nad książkami. Przychodzę tutaj, żeby móc dać ujście moim emocjom, żeby móc się wypłakać. Wiem, że to nie ma sensu, bo i tak niczego to nie zmieni, ale to jest silniejsze ode mnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz