poniedziałek, 7 stycznia 2013

Ojciec - odc. IV


W końcu nadszedł rok 1776. Rok, w którym uchwalono Deklarację Niepodległości i konflikt między lojalistami a patriotami wybuchł ze zdwojoną siłą.  Ojciec podawał się wtedy za Nathana Firehearta i myślał, że pomoże mu to uciec przed szukającymi go nadal czerwonymi kubrakami. W tym czasie włączył się już do bezpośredniej walki przeciw Koronie i uczestniczył w bitwach. Pamiętam , gdy wrócił z bitwy pod Bunker Hill w 1775 r. Charlestown było pod ostrzałem brytyjskich armat. Ciocia Brenda kazała nam się schować w piwnicy. Nasz dom ucierpiał, lecz na szczęście nie runął. Ojciec przywdział granatowy mundur. Zawsze podziwiałem jego odwagę, a jego opowieści mogłem słuchać dniami i nocami. Był dla mnie bohaterem, wzorem do naśladowania, dlatego mocno przeżyłem fakt, że Brytyjczycy w końcu go znaleźli. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz